Дихальна гімнастика  відіграє важливу роль в оздоровленні організму, тому дошкільників обов’язково потрібно навчати дихати правильно. Але як правильно? Вдих повинен проводитися через ніс, а видих через рот. При вдиху стежити, щоб плечі не піднімалися, а під час видиху плавно видихати повітря, щоб щоки не роздувалися. Аби вдих був поглибленим, дітям пропонують конкретне й зрозуміле завдання — «понюхати квітку». Для цього під час вдиху їм слід припідняти голову, випрямити шию.

Користь дихальної гімнастики:

Дихальні вправи сприяють насиченню киснем кожної клітинки організму. Уміння керувати диханням сприяє вмінню керувати собою. Крім того, правильне дихання стимулює роботу серця, головного мозку і нервової системи, позбавляє людину від багатьох хвороб, покращує травлення (перш ніж їжа переварена і засвоєна, вона повинна поглинути кисень з крові і окислитися). Дихальна гімнастика розвиває ще недосконалу дихальну систему дитини, зміцнює захисні сили організму і має ряд переваг.

А щоб така гімнастика стала ще й цікавою для малечі, пропоную з нескладного побутового матеріалу, який знайдеться в кожному домі, виготовити незвичайні посібники. Ви і ваші діти отримають не лише користь, а й веселу гру!

Вправи дихальної гімнастики для дітей дошкільного віку:

  1. «Король вітрів»
  • Мета:  формувати в  дітей   валеологічні  знання, тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м’язи обличчя.
  • Матеріал: паперові вертушки або кольорові кульки на нитці.
  • Хід: Ведучий розповідає: «Зібралися якось вітри зусібіч світу й засперечалися, хто з них найдужчий. Далі влаштували змагання: який же вітер з-поміж них дме найсильніше?» Діти по двоє дмуть на вертушку (перемагає той, чия вертушка довше крутиться; або той, чия підвішена на нитці кулька підлетить найвище (три спроби).

2. «Вітерець »

  • Мета:  тренувати навички правильного носового дихання, зміцнювати м’язи обличчя.
  • Матеріал: Цей  посібник  виготовлений із пластикової пляшки  або кульочка, різнокольорового  паперу, пінопласту, трубочки  для  коктейлю.
  • Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у пластикову пляшечку  , піднімаючи кульки пінопласту, утворюючи «вітер».
  1. «Завбачливі хом’ячки»
  • Мета: формувати  в  дітей  основи  елементарних  знань   про   роботу   органів   дихання людини, вчити носового дихання та координації рухів.
  • Матеріал: два стільці, аркуші паперу, 4-5 фантів («зернин»).
  • Хід : Ведучий розповідає дітям, що хом’ячки зберігають запаси їжі між щічок. Пропонує малим стати хом’ячками й перенести через «болото» «зернини». Кожен учасник гри бере в руку фант («зернину»), надимає щоки й рухається від стільця до стільця (долає «болото») по розкладених на підлозі аркушах паперу («купинах»). Залишивши фант на стільці, плескає себе по щоках, видихаючи повітря, й по “купинах” повертається назад.
  1. «Пір’їнки»
  • Мета: формувати, зберігати, зміцнювати й відновлювати фізичне здоров’я дітей, вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати дихальні м’язи.
  • Матеріал: 4 стільці, 2 мотузки, 10 жмутиків пір’їнок, зв’язаних по три штуки.
  • Хід: Поміж стільців натягують мотузку з прив’язаними до неї жмутиками пір’їнок на відстані 10 см один від одного. Учасники гри розподіляються на дві команди  й розташовуються біля мотузки навпроти пір’їнок на відстані 50 см. На сигнал вихователя, глибоко вдихнувши повітря носом, потужним видихом здмухують пір’їнки. Щоб зробити потужний видих, губи треба скласти трубочкою, а щоки надути.
  1. «Віхола»
  • Мета:  вправляти у правильному носовому диханні, зміцнювати  дихальні м’язи.
  • Матеріал: поліетиленовий пакетик з намальованим на ньому образом дерева, сніговичка,  зайчика,  тощо;  кульки  пінопласту ;  трубочки  для  коктейлю.
  • Хід: Діти дмуть через коктейльну трубочку у поліетиленовий пакетик,  піднімаючи  кульки  пінопласту , утворюючи «віхолу».
  1. «Совонькасова» 
  • Мета: формувати в дітей  практичні вміння  та  навички,   які сприяють зміцненню  дихальної  системи,  розвивати  корекцію  руху  рук  з  дихальними  рухами дитячої груднини, сприяти поліпшенню функцій дихання.
  • Хід: Діти сидять півколом біля ведучого. На сигнал «День!» повільно повертають голову праворуч-ліворуч. На сигнал «Ніч!» дивляться вперед і змахують руками – «крилами». Опускаючи їх донизу, протяжно, без напруги, промовляють: «У-у-ф-ф». Гра повторюється 2-4 рази.
  1. «Кулька луснула»
  • Мета: формувати в дітей навички грудно-черевного дихання; вчити правильно стулювати уста, включати носове дихання, дбайливо ставитися до органа нюху.
  • Хід: Ведучий пропонує «надути кульку». Надуваючи кульку, діти широко розводять руки в сторони й глибоко вдихають носом. Видихаючи повітря в уявну кульку через рот, вимовляють: «Ф-ф-ф», повільно з’єднуючи долоні під «кулькою». Потім на оплеск ведучого “кулька лускається” – діти плещуть у долоні. З кульки виходить повітря — діти вимовляють: «Ш-ш-ш», витягаючи губи трубочкою, й кладуть руки на коліна.

Comments are closed.

Post Navigation