Author Archives: Лопачук Вікторія

Засіданням міської професійної спільноти музичних керівників завершили цикл новорічно – різдвяних свят (Тіньовий театр “Святвечір”- Лілія Письменюк та Мар’яна Ліскевич). 

“Ми будемо в мирі і
злагоді жити,
І більше ніколи, ніколи,
ніколи
Не будуть бомбити садочки
і школи”…

Функціональна готовність — один із визначальних чинників не лише успішного навчання, а й збереження здоров’я  дитини. У разі функціональної неготовності дитини до навантажень виникають певні ризики, а саме:

  • морфолого-функціональне дозрівання мозкових структур на тлі різкої зміни соціальних ролей та умов розвитку;

  • інтелектуальне й емоційне навантаження на тлі статичної діяльності.

Початок шкільного навчання знаменує собою зміну способу життя дитини. Це принципово нова соціальна ситуація розвитку особистості, яка зумовлює психічний і особистісний розвиток дитини у молодшому шкільному віці. На цьому віковому етапі відбувається зміна провідної діяльності з ігрової на навчальну, основою якої є пізнавальний інтерес і нова соціальна позиція.

Вступ до школи забезпечує перехід до нової, суспільно значущої та суспільно оцінюваної діяльності – навчання. Майже всі діти готові до навчальної діяльності, хочуть іти до школи, однак у багатьох переважає зовнішня мотивація. Але сучасне суспільство потребує, щоб ці зміни у житті дитини узгоджувалися з її внутрішньою потребою.

Навчання у школі вимагає значного напруження фізичних, розумових, моральних сил, тому при підготовці до школи слід приділяти значну увагу фізичній готовності дітей . Фізична готовність до школи – це належний стан здоров’я, витривалість, протистояння несприятливим впливам; нормальні антропометричні дані (зріст, маса, обхват грудної клітки), достатній рівень розвитку рухової сфери, готовність руки до виконання тих дрібних, різноманітних і точних рухів, які необхідні, щоб оволодіти письмом; достатній розвиток культурно-гігієнічних навиків. Фізична готовність дитини до школи означає, що за своїм фізичним розвитком і станом здоров’я вона здатна до навчального навантаження. Відомо, що першокласникам спочатку важко призвичаюватись до шкільного режиму; тривалості занять, необхідності зберігати статичну позу. Втомлюються діти від зусиль, спрямованих на дотримання певної пози, від нерухомості, від незвичної дози розумового навантаження, зосередженості. Тут і виявляються переваги міцного здорового організму над ослабленим, хворобливим. Здорові діти досить швидко пристосовуються до нових умов, виявляють належну працездатність, легко поновлюють сили після короткого відпочинку. Діти з фізичними вадами швидко втомлюються, знижують активність на уроках і виснажуються більше від своїх здорових однолітків. Поступово всі першокласники опановують шкільний режим, навчаються працювати належним чином. Щоб зробити перехід до навчання у школі для дитини менш складним, необхідно готувати її до цього, забезпечити умови, які сприяють належному фізичному та функціональному розвитку організму, формуванню рис, необхідних для вступу у новий період життя – шкільний. Фізична підготовка дітей до навчання у школі охоплює освітньо-виховну роботу з формування рухових навиків, умінь, систему оздоровчозагартовуючих заходів, гігієнічні вимоги до організації навчального процесу, додержання режиму дня, турботу про гігієну нервової системи дітей, створення в них позитивно-емоційного стану, раціональне харчування, достатній і спокійний сон, виховання культурно-гігієнічних навиків.

Відтак запропонуйте дитині розв’язати наступне завдання: повторити обома руками вправи «Перемога» і «Ріжки».

Під час вправи «Перемога» слід стиснути в кулак усі пальці, крім вказівного і середнього, а під час вправи «Ріжки» — усі пальці, крім вказівного і мізинця. Запропонуйте дитині виконати кожну вправу по п’ять разів.

Показники які визначають рівень функціональної готовності

Низький рівень. Напівростовий стрибок іще не відбувся, тобто дитина не виконала філіппінський тест; вона не може виконати завдання «Ріжки» і «Перемога», руку для привітання подає човником; молочні зуби не хитаються; дитина розрізняє лише великий палець і мізинець.

Середній рівень. Напівростовий стрибок уже відбувся; завдання «Ріжки» і «Перемога» дитина розв’язує після повторної інструкції, так само з другої спроби правильно подає руку для привітання; заміна молочних зубів лише розпочалася; дитина розрізняє великий палець і мізинець.

Достатній рівень. Напівростовий стрибок уже відбувся; дитина правильно розв’язує завдання «Ріжки» і «Перемога», руку для привітання також подає правильно; триває заміна чотирьох молочних зубів; дитина розрізняє великий палець, мізинець і вказівний.

Високий рівень. Напівростовий стрибок уже відбувся; дитина без проблем розв’язує завдання «Ріжки» і «Перемога», руку для привітання подає правильно; уже замінилися чотири молочні зуби; дитина розрізняє великий палець, мізинець і вказівний.

Отже, основним досягненням у житті дитини є її готовність до навчання в школі. Функціональна готовність до шкільного навчання – різнобічна характеристика дитини. У цей період закладаються основи міцного здоров’я, характеру, здібностей, особливості самосвідомості. Дитяча допитливість формує інтерес до навчання; розвиток пізнавальних інтересів утворює основу для формування творчого мислення; виникає узагальнення власних переживань; комунікативні вміння забезпечують активне навчальне співробітництво. Позитивні досягнення у психічному та особистісному розвитку забезпечуються відповідним рівнем сформованості взаємопов’язаних компонентів та критеріїв готовності, встановленням причино-наслідкових зв’язків між ними і є передумовою для подальшого гармонійного розвитку дитини та переходу її на наступний рівень освіти.

Підготувала – інструктор з фізкультури (Лук`янчук Н.О.)

Як прищепити дитині бажання читати? У житті все повинно бути виключно з любові. І читання книг в тому числі.Сьогодні розповідаємо вам, як зробити так, щоб ваша дитина сама захотіла читати книжки.Не змушуйте читати.Фрази на кшталт «поки не дочитаєш, не підеш гуляти» аж ніяк не сприяють любові до книжок. Використовуйте інші методи, про які ми напишемо нижче.

Купуйте книжки. Звучить дивно, згодні. Але хороші книжки ― задоволення не з дешевих. І, як показують дослідження, батьки охочіше витратять гроші на чергову машинку чи якусь ляльку, ніж за ту ж суму куплять дитині книжку. Не шкодуйте грошей на гарні видання ― книги з яскравими малюнками для того і створюються, щоб прищепити дитині любов до читання.

Обмежте «спілкування» дитини з гаджетами. Білл Гейтс, Стів Джобс, Ілон Маск та інші відомі особистості зі сфери технологій якнайсуворіше забороняли своїм дітям користуватися гаджетами до певного віку. Після певного віку дітям дозволялося користуватися планшетом/смартфоном, але тільки чітку кількість часу. Читати ж книги дітям дозволялося в будь-якій кількості в будь-який час доби.

Читайте вголос.Вранці, вдень і, звичайно ж, на ніч. Бажано в ролях і виразно. Дістаньте зі своїх глибин усі акторські здібності ― починаючи від різних голосів і закінчуючи перфомансами з перевдяганням. Дитина повинна розуміти: книжки ― це зовсім не нудно, а навіть дуже цікаво, весело і пізнавально.

Обговорюйте прочитані книги.Не бійтеся переривати читання на найцікавішому місці, запитавши у дитини, як, на її думку, події розвиватимуться далі. Моделюйте різні ситуації, це розвиває у дитини критичне мислення. Запитуйте, чи подобаються їй головні герої і як би вона вчинила на їхньому місці? У серії «Видатні особистості для дітей», наприклад, після кожного розділу йде перелік питань для обговорення ― щоб дитина закріпила прочитану інформацію, а також мала теми для обговорення.

Підбирайте книги за інтересами.Не змушуйте дитину читати все підряд, купуйте ті книжки, які їй дійсно цікаві. Чим захоплюється ваша дитина? Динозаврами? Тваринами? Комп’ютерами? Модою? Історією? Будовою людського тіла? Світ дитячої літератури величезний, на будь-яку тему знайдеться відповідна книжка з чудовими ілюстраціями. Якщо ж інтереси вашої дитини зосереджені навколо відео, які вона нескінченно дивиться на планшеті або по телевізору, купіть їй книги за мотивами мультфільмів та комп’ютерних ігор.Дивіться фільми, зняті за книгами.

А потім читайте з дитиною ці книги. Обговорюйте з дитиною, чи збігається історія на екрані з тією, що написав автор. І навпаки ― прочитайте спочатку книгу, а потім подивіться фільм. І поговоріть про те, як дитина малювала картинку у своїй голові та на скільки вона збігається з картинкою у фільмі.

Читайте комікси.Яскраві ілюстрації, мало тексту ― з такими книгами можна розправлятися на раз-два. До речі, крім коміксів видаються графічні романи ― об’ємні книги, в яких сюжет передається через малюнок, а текст грає лише допоміжну роль.

Ходіть з дитиною в бібліотеку і в книжкові магазини.Дозвольте дитині самій вибирати книги. Якщо дитина власноруч вибере книгу, шанси на те, що вона її прочитає, виростуть в рази.

Перечитуйте улюблені книги.Перечитування знайомих історій розвиває пам’ять і покращує навички читання. А зустріч з улюбленими героями нагадує зустріч зі старими друзями.І нарешті, читайте самі.

Немає кращого прикладу для дитини, аніж приклад власних батьків. Як би ви не хотіли привчити дитину до книг, це навряд чи вийде зробити, якщо ви самі постійно дивитеся в екран смартфона. Так чи інакше діти копіюють поведінку батьків. І чим частіше діти бачать вас з книгою в руках, тим більша ймовірність, що вони захочуть повторити ваш досвід.

Підготувала Артемчук В.В. (Інтернет ресурс)

ДЖЕРЕЛО – Журнал “Дошкільне виховання” 2022р. Автор: Марія Кирик

Підготувала – вихователь Рокунь В.О.

 

Вихованці середніх груп дізналися про страви, яка готували на Святвечір у нас на Поліссі: кутя, узвар, “голодний борщ ‘, вареники, голубці, пироги … (вихователь Марченко Г.Г.).