Матеріально-технічне забезпечення ЗДО та умови для осіб з особливими потребами

Матеріальне забезпечення закладу дошкільної освіти №44

 

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №44 був введений в експлуатацію 15 лютого 1989 року. Від початку функціонування адміністрація і колектив закладу дбали не тільки про виховання і навчання дітей, а й активно залучали бюджетні, спонсорські і батьківські кошти для зміцнення матеріальної бази закладу освіти.

У закладі  створені хороші матеріальні умови для успішного навчання і виховання дітей: кожна група обладнана новими меблями для організації життєдіяльності дітей і персоналу: капітально відремонтовані туалети і роздягальні  (100%), групові кімнати і спальні ( 85%), приміщення для миття пиття і зберігання посуду (95%),кожна дитина забезпечена індивідуальними ліжками, постільною білизною, рушниками, новими  шафами для роздягання, достатня кількість іграшок і педагогічних посібників, ігрові майданчики поповнені новим обладнанням, відремонтований літній плескальний басейн.

Для проведення музичних занять, розваг і свят капітально відремонтована музична зала, придбано музичне обладнання, нові меблі для дітей і дорослих; у спортивній  залі достатня кількість сучасного спортивного інвентарю та авторського обладнання.

Проведено капітальний ремонт частини загальних коридорів (60%), в групових блоках, залах, кабінетах та коридорах замінено двері (90%), вікна на пластикові(99%), відремонтовані проблемні ділянки даху,замінено частину (45%) обладнання харчоблоку і пральні, придбано 7 одиниць оргтехніки, заклад забезпечений побутовою технікою для полегшення праці обслуговуючого персоналу.

Достатня кількість м’якого інвентарю: постільної білизни, рушників, серветок, спецодягу;  в ігрові куточки  та роздягальні  для зручності дітей придбані килими.

В кожній групі та на харчоблоці встановлені водонагрівачі для забезпечення теплою водою процесів  миття посуду помічниками вихователів, вмивання та миття рук дітьми, підмивання дітей у групах раннього віку.

Заклад освіти обладнаний засобами обліку електроенергії, води, тепла.

Матеріальне забезпечення предметно-ігрового розвивального середовища

Серед завдань, що визначені інструктивно-методичними рекомендаціями «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році», чільне місце займає завдання організації сучасного освітнього середовища в кожній групі нашого закладу, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини. Реалізація цього завдання не тільки  забезпечила матеріальне наповнення розвивального середовища, а й оптимізувала  розвивальний потенціал дітей.

Створення предметно-ігрового розвивального середовища – актуальне й дуже важливе завдання, що стоїть перед педагогами нашого закладу, адже воно забезпечує умови для повноцінного розвитку, набуття дітьми знань, умінь і навичок урізних видах діяльності, формує компетентності у різних сферах життя.

Для успішної реалізації поставлених завдань педагогічний колектив спільно з батьками активно працює над створенням та зміцненням уже існуючої матеріальної бази закладу:  в кожній групі створені розвивальні центри, достатня кількість іграшок та ігрового матеріалу, придбано сучасні дидактичні посібники із різних розділів програми, в порівнянні з минулим навчальним роком на 25% поповнились новими матеріалами куточки патріотичного виховання, новим змістом наповнились інформаційні куточки для батьків, естетично оформлені  стелі на сходових маршах, вікна у групових кімнатах, кабінетах, музичній  та спортивній залі, коридорах.

ЗДО на 100% забезпечений необхідними навчальними виданнями комплексними та парціальними освітніми програмами, навчально-методичними, методичними, навчальними посібниками, робочими зошитами, альбомами), художньою літературою, педагогічною пресою.

На території  ЗДО облаштовані фрагменти ландшафтів і природних зон (куточок лісу, поля, саду, штучних споруд для проведення різних дійств, свят, розваг (гірка з рослинами Полісся, декоративні криниця, хатка з гніздом лелек, млин);  в приміщенні –  «світлиця»,  міні – музею для організації тематичних занять з дітьми, театралізованих вистав.

Одним з компонентів  розвивального середовища дошкільного закладу є предметно-ігрове середовище груп.

В усіх групах   естетично оформлені  батьківські куточки,  в яких   розміщені рекомендації  щодо  розвитку     дітей даного віку, основні  їхні фізичні показники,     консультації з питань  виховання дітей.    Змінилися на  краще  інтер’єри    груп,   роздягалень, які гармонійно   доповнюють куточки природи з  живими мешканцями.

В групах раннього віку  створені центри сюжетних та  будівельних ігор, ігор з піском і водою; центр   рухової активності (драбина, гірка, тунелі, лабіринти, ребристі дошки, доріжки для профілактики плоскостопості, дуги, лави, м’ячі, мішечки з піском); центри сенсорного розвитку, предметної діяльності, образотворчої,  музичної,  театралізованої діяльності, куточки природи,  вбирання,  книжки. Ігрові, фізкультурно-оздоровчі, художньо-естетичні центри,  куточки  ряження та усамітнення розміщені продумано і зручно та на 100% забезпечені необхідною кількістю  іграшок:  ляльки, одяг, м’які іграшки, посуд, кухонне приладдя, меблі, технічні іграшки, настільний та наземний конструктори, легкий модульний матеріал,  башточки, барильця, втулки, мотрійки, кулькокид, кришкоград, доміно, лото, пластикові баночки з різним наповненням; каталки, візочки, вертушки, прапорці, скакалки, шнури, різноколірні кеглі, надувні іграшки, книжки картонні, з тканини, календарі, листівки, проспекти, картинки, книжкова та художня ілюстрація;  олівці, папір, гуашеві фарби, губки, дощечки, глина, серветки, колажі, пірамідки, предмети-вкладки, контейнери з різними вставними геометричними фігурами, шнурівки, застібки, мозаїка, ґудзики та бусинки різного кольору та розміру, крупа дрібна та велика, пластикові пляшки, що закручуються, камінці, мушлі, шнурки, жилка, стрічки, фольга; музичні інструменти, шумові коробочки, свищики, музичні іграшки-забавки, атрибути до музично-ритмічних рухів, магнітофон, фонотека з записами класичної та народної музики, дитячих пісеньок;  ширма, фланелеграф, іграшки театрів, шапочки-маски персонажів казок, ляльки-рукавички, пальчиковий театр, фігурки настільного театру тощо.

В  усіх групах дітей дошкільного віку  обладнані центри  ігрової,  рухової, образотворчої,  музичної,  театралізованої діяльності,  природничі центр, етнографічні центри,  центр розвивальних  ігор, національно-патріотичні куточки, куточки книги,  куточки відпочинку,  куточки чергових,  естетично оформлені батьківські куточки,  папки-пересувки з   рекомендаціями відповідно  до вікових особливостей  дітей.

В групах молодшого дошкільного віку  наявні   куточки сенсорного виховання, конструктивно-будівельних ігор, національні, ігрові,  музичні та куточки СХД, наповнюваність яких відповідає віку дітей.

В пізнавально-природничих центрах середніх груп, забезпечуються можливості для ознайомлення дітей з державними і народними символами і оберегами, загальноукраїнськими і місцевими традиціями, побутом, мистецтвом, основними природними зонами України (ліс, лісостеп, степ, гори), різноманітністю рослинного й тваринного світу, достатньо матеріалів для ознайомлення дітей з рідним містом, побутом, культурою поліщуків, з  природними  та створеними людськими руками багатствами  Рівненщини;

 У навчальних зонах  старших груп  є сучасні  ЗТН , навчальні дошки, розвивальні посібники з грамоти та математики, зошити з підготовки руки дитини до письма, матеріали для дослідно-пошукової діяльності дітей, колоритно оформлені патріотичні куточки, центри експериментально-дослідної та трудової  діяльності.

Театралізовані зони, куточки книги  наповнені яскравими дитячими книгами, різними видами театрів.

В мовленнєвих центрах груп: картини,  достатня кількість дидактичних ігор, завдань для вправляння дітей у спілкуванні з однолітками і дорослими.

На 100% зони СХД наповнені необхідними матеріалами для впровадження нетрадиційних технік зображення ; куточки логіко-математичного розвитку  наповнені розвивальними настільними іграми, ребусами, головоломками,  складанками, пазлами, шашками, конструкторами;  куточки книги  –    зразками   художньої літератури морально-етичного змісту, зразками проблемних ситуацій,  іграми морально-етичної тематики ; ігрові  центри  наповнені    достатньою кількістю ляльок, іграшок, предметів-замінників, будівельного матеріалу;  театральні зони –  різними видами театрів з природного та побутового матеріалів; виготовлені дидактичні ігри патріотичного та економічного змісту;  навчальні зони  поповнилися розвивальними зошитами та альбомами.

У всіх (100%) групових приміщеннях оформлені куточки національно-патріотичного виховання із уміщеними там, відповідно до віку дітей та вимог програми, зразками символів і оберегів, народних іграшок, національного одягу, посуду, інших виробів народних майстрів, народних музичних інструментів, збірники літературного фольклору та ін. Наповнення і художнє оздоблення цих осередків періодично переглядається і частково змінюється відповідно до тематичного планування роботи з національно-патріотичного виховання.

Групи повністю забезпечені  демонстраційними  та роздавальними матеріалами, дидактичними посібниками.

Меблі  в групах відповідають медико-педагогічним вимогам.

Спортивна зала на 100% обладнана спеціалізованим спортивним обладнанням,  спорядженням  та іграшками, нестандартним  обладнанням (20 фітоболів, 5 крокомірів, виготовлено власноруч  трансформери, тунелі, «доріжки здоров’я», м’які модулі, колоди, масажери, «снігофони», султанчики, 15 степплатформ, 20 шабель для  занять бойовим гопаком, велотренажери, диски «Здоров’я» -50% , лижі (10 пар).

Музична зала  оснащена сучасним музичним центром, магнітофоном,  кабінет мовознавства –  магнітофоном,  методичний кабінет –  комп’ютером, лазерним  принтером та копіювальною технікою, мультимедійним проектором та екраном, кабінет директора – ноутбуком та принтером.

 

                               Умови, що створені в ЗДО для осіб з особливими освітніми потребами:

     

  – пандус біля центральних воріт;                                                                                                   

– кнопки дзвінків біля 5-ти входів в ЗДО;                                                                                     

 – позначки (жовта лінія) на зовнішніх та внутрішніх східцях ЗДО.