Однією з важливих теоретичних і практичних проблем   фізкультурно-оздоровчої роботи, над якими працюємо  спільно з колективом закладу, є впровадження і використання в процесі фізичного розвитку дитини інноваційних оздоровчих технологій сучасності, зокрема дитячого фітнесу, який включає в себе різноманітні напрямки сучасних здоров’язберігаючих технологій, адаптованих до вікових особливостей дитини:  вправи з елементами  стретчінгу, фітболаеробіка, хатха-йога, дихальні вправи.

Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню й оновленню здоров’язберігаючого простору, який включає в себе: спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-ігровим обладнанням; фізкультурні куточки; куточки здоров’я; різноманітні доріжки здоров’я, масажери та ін.

Широко використовується нетрадиційне  фізкультурне обладнання: багатофункціональні мішені (з сіллю) для розвитку влучності та окоміру;  м’ячі фітбол;  “парашут”;  природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки; яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.

Практична  робота в  дошкільному закладі з використанням фітбол-аеробіки дозволяє зробити такі висновки: відбувається зміцнення опорно-рухового апарату; удосконалюється серцево-судинна і дихальна системи; розвиваються фізичні можливості дитини; підвищується працездатність, знижується відчуття втоми; покращується процес саморегуляції, самоконтролю та самозбереження.

Наступна технологія , яку взяли до уваги і використовуємо в роботі з дітьми – стретчінг. Стретчінг – комплекс вправ, призначений для того, щоб м’язи були еластичними, а суглоби гнучкими й рухливими. Вправи стетчінга розраховані на залучення в роботу всього організму, включаючи психіку, спрямовані на розслаблення і відновлення функцій м’язів. Після занять ігровим стетчінгом у дітей покращується настрій, взаєморозуміння. Для зміцнення фізичного здоров’я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитивних емоцій і оптимістичного світовідчуття, як нетрадиційні методи оздоровлення використовуємо також елементи хатха-йоги, релаксації, масажу і самомасажу тощо. Ці методики мають ряд переваг серед інших видів фізичної активності: вони не вимагають великих приміщень і дорогого обладнання для занять і можуть проводитися з дітьми різного віку. Крім цього, східна гімнастика є чудовим засобом етичного і морального виховання: завдяки таким вправам не лише покращується здоров’я, а й формується красива фігура, правильна постава й енергійна хода, поліпшується координація рухів, виробляється сила волі, витримка і впевненість у собі. Ця діяльність вчить дітей долати труднощі, підвищують життєвий тонус і працездатність, створюють гарний настрій.

Дихальна гімнастика – важливий елемент в оздоровленні дітей. Вона ефективно допомагає в лікуванні таких захворювань як бронхіт, пневмонія, астма; сахарний діабет, хвороби серця, виразкова хвороба шлунка, захворювання неврологічного характеру. При виконанні вправ активізується імунна система організму. Гімнастика допомагає розвивати гнучкість, сприяє виправленню порушень постави за рахунок активності в процесі виконання вправ всіх груп м’язів. Активізується кисневий обмін у всіх тканинах організму, що сприяє нормалізації і оптимізації його роботи в цілому.

З метою збереження та зміцнення здоров’я вихованців та аткивізації роботи у фізкультурно-оздоровчому напрямку було заплановано та проведено такі фізкультурно-оздоровчі та освітні  заходи: спортивне свято “Мама, тато і я – спортивна  сім’я”, під час якого всі учасники вчилися діяти разом, допомагати один одному та вболівати за спільні дії, а також активно, з користю для психічно-фізичного здоров’я проводити час разом.

Лук’янчук Н. О.

Comments are closed.

Post Navigation